БІБЛІЯ
Першы ўзровень (1-2 балы)
Што такое Біблія? Калі яна ўзнікла? З якіх кніг складаецца? Пра што ў іх
апавядаецца?
Другі ўзровень (3-4 балы)
Вызначце, з якіх біблейскіх паданняў узятыя наступныя радкі:
...І радзіла зямля зелень траву, якая рассявае насенне па
родзе яе, і дрэва, якое прыносіць плод, у якім насенне яго па родзе яго. І
ўбачыў Бог, што гэта добра.
...І стварыў Бог чалавека на воьраз свой, на вобраз Божы
стварыў яго; мужчыну і жанчыну стварыў іх.
Прывядзіце прыклады эпізодаў з вывучаных біблейскіх паданняў. Чым яны вас
уразілі?
Трэці ўзровень (5-6 балаў)
З якімі біблейскімі паданнямі вы пазнаёміліся на ўроках? Якія эпізоды ў іх
змесце вас вельмі захапілі? Перадайце блізка да тэксту іх змест.
Чацвёрты ўзровень (7-8 балаў)
Паспрабуйце растлумачыць сэнс наступных радкоў:
У гэтай кнізе
пачатак і завяршэжнне
усёй мудрасці...
З якога твора яны ўзятыя? Што вы ведаеце пра аўтара?
Пяты ўзровень( 9-10 балаў)
Выразна прачытайце адзін з верашаў (на выбар): Францыск скарына. “Біблія”;
“Якуб Колас. “Не дай божа сэрцам знікнуць”; Максім Танк. “Божа мой
шчодрасці...”.
У чым, на вашу думку, бачыць аўтар
прызначэнне Бібліі? Адказ падмацуйце адпаведнымі радкамі.
Першы ўзровень (1-2 балы)
Якія з прачытаных у раздзеле твораў вас найбольш зацікавілі? Чым? Або:
З якога твора настпныя радкі:
...Так, - адказаў хан, у
якога бровы былі падобны да ляжачага сабакі, а вочы ззялі, быццам іржавая
сталь. – Я хан Бату, нясу на зямлю смерць, і хіба вамЭ, лягушатнікам, змагацца
са мною.
Назавіце яго аўтара.
Другі ўзровень (3-4 балы)
Вызначце і парунайце корань у словах продкі,
народ.
Або:
Уважліва прачытайце наступныя вершаваныя радкі:
Мая
радзіма-
Дзе
з-за бору
Ўзыходзіць
месяц уначы.
Дзе
ў братнім ладзе, ў дружным зборы
Жылі
калісьці крывічы...
Валілі
лес, аралі ляды
Сушылі
гуртам нераты
І
да туманных даляглядаў
Ганялі
спраўныя плыты.
Якім вам уяўляецца жыццё крывічоў?
Паспрабуйце растлумачыць з дапамогай слоўніка значэнне гэтага слова.
Трэці ўзровень(5-6 балаў)
Параўнайце радкі твораў:
...Дзяцел
бацькі вучылі строга
Любіць
саху, пчалу, зямлю
***
Мы
на золку далёкім ардзе не скарыліся
Славай
Грунвальда выйшлі ў вялікія ратнікі.
Нас
будзіў да святла стук друкарань скарынінскіх.
Да
братоў мы гарнуліся сэрцамі братнімі...
*
**
Ёсць за што, ёсць за што
І народу майму ганарыцца:
Не хадзіў і не лез ён
На землі чужыя вайной.
Якім паўстае перад вамі беларускі народ? З дапамогай
якіх мастацкіх сродкаў ствараецца яго вобраз? Паспрабуйце вызначыць аўтарскае
станаўленне да народа (на прыкладзе аднаго з урыўкаў твора).
Чацвёрты ўзровень (7-8 балаў)
Прачытайце выразна верш Сяргея Законнікава “Зямля мая”. Вызначце яго
галоўную думку. Або:
Якія гістарычныя падзеі згадваюцца ў
вывучаных на ўроках творах? Паспрабуйце абгрунтаваць аўтарскае станаўленне да
адной з іх (на выбар).
Дапоўніце свой адказ дадатковымі ведамі.
Пяты ўзровень (9-10 балаў)
Як вы разумееце сэнс паняцця “людзі зямлі”? Выкарыстайце пры гэтым урыўкі з
вывучаных на ўроках твораў. Або:
Падрыхтуйце паведамленне пра гістарычную асобу беларускага народа,
дзейнасць якой вас найбольш уразіла.
Комментариев нет:
Отправить комментарий