ЗАГАДКАВАЯ
КРАІНА ПАЭЗІЯ
Першы ўзровень (1-2 балы)
Назавіце вершы, у якіх гучыць прызнанне у любові да маці. Або:
Які з прачытаных вершаў найбольш усхваляваў вас, выклікаў усмешку, прыўзняў
настрой?
Другі ўзровень (3-4 балы)
Перакажыце самы цікавы эпізод з твора якуба Коласа “Дзядзька кухар”. Або:
Прыгадайце паэтычны твор, які нагадваў вам песні, што ў дзяцінстве спявала
матуля.
Трэці ўзровень (5-6 балаў)
Чаму, на вашу думку, паэтычны твор Якуба Коласа “Дзядзька кухар” падаецца
пад рубрыкай “Калі слова ўсміхаецца”?
Назавіце від работы з мастацкім тврам, пры якім патрэбны хуткасць, тэмп,
інтанацыя, лагічныя націскі, паўзы, жэсты, міміка.
Чацвёрты ўзровень (7-8 балаў)
Вызначце першаваны памер і рыфму:
Наш дзядзька, мілы наш
Антоні.
Ў дзіцячым часта быў палоне;
Вось так гуртом яго абсядуць
І час работы яго крадуць. Або:
Устаўце патрэбнае слова ці словазлучэнне:
Паэзія – гэта не толькі
зарыфмаваныя радіи, не тольі рытмічная
мова, але і …, якая абуджае моцныя перажыванні, пачуцці, выклікае асаблівую
настроенасць душы пры ўспрыманні з’яў жэыцця.
Пяты ўзровень( 9-10 балаў)
Растлумачце на прыкладзе верша “Дзівак чалавек” анатоля вярцінскага, якое
дачыненне да паэзіі мае ўменне чалавека здзўляцца, марыць, верыць у добрае і
прыгожае, нават у самых цяжкіх абставінах. Або:
Параўнайце розныя па тэмах (вайна, чарнобыльская трагедыя і беларускі
народ, ягл характар) творы і растлумачце, чаму яны аб’яднаны агульнай рубрыкай
“Наш боль, наша годнасць і слова”.
ПАЭЗІЯ Ў ПРОЗЕ І
ПРОЗА Ў ПАЭЗІІ
Першы ўзровень (1-2 балы)
Хто з герояў гаварыў пра сябе: Я маю
зямлі сем валок, стады мае багатыя, коні мае дарагія, парабкі мае адзін у
адзін, як тыя дубы на ўзгорку? Або:
Знайдзіце ў творы Максіма Танка “Дрэвы паміраюць” і запішыце ў ллітаратурны
сшытак адказы на пытанні: 1.Калі
паміраюць дрэвы? 2.Калі памірае
вада? 3.Калі памірае зямля?
Другі ўзровень (3-4 балы)
Вызначце твор і яго аўтара па прапанаваным урыўку:
Грыміць па карэннях цялежка,
мігацяццп стракатыя верставыя слупы, мігаюцца, пахіліўшыся, абросшыя мохам
хваёвыя крыжы паабапал дарогі...
І куды ты нясеш мяне,
няведамая дарога? Або:
Назавіце свабодны верш пра вечнае імкненне чалавека да пазнання свету,
складзены з аднаго сказа. Хто аўтар гэтага твора?
Трэці ўзровень (5-6 балаў)
Твор напісаны празаічнай
мовай, але з выразнымі адзнакамі паэзіі – павышанай эмацыянальнасцю, багаццем
яркіх вобразаў і фарбаў, асаблівай, узнёслай настроенасцю размовы. Пра што ідзе гутарка: пра прозу ў паэзіі
ці паэзію ў прозе? Або:
Вызначце ідэю верша Алеся Разанава “Гоніцца чалавек...”. Пакажыце яго
падабенства ча звычайным вершам. Чым яно розняцца?
Чацвёрты ўзровень (7-8 балаў)
Карыстаючыся тэкстамі, прывядзіце ў прыклад урывак апавядальнага твора, пра
які можна сказаць, што напісаны ён паэтычнай (або лірычнай) прозай. Абгркнтуйце
сваю думку. Або:
Дакажыце, што твор Максіма Танка “Дрэвы паміраюць”- харктэрны прыклад
свабоднага верша.
Пяты ўзровень( 9-10 балаў)
Якую вы бачыце сувязь паміж радкамі з верша Максіма танка “Дрэвы
паміраюць”: “...Чалавек [ памірае] – калі
страчвае здольнасць / здзіўляцца і захапляцца/ Жыццём” і галоўнай думкай
твора. Анатоля вярцінскага “Дзівак чалавек”? Або:
Змітрок бядуля сцвярджаў, што “шчасце
не ў зллаце”. Як вы думаеце?
Комментариев нет:
Отправить комментарий